Náhradní plnění, které šetří vaše finance i kapacity
Nákup služeb a produktů v režimu náhradního plnění je efektivní řešení zákonné povinnosti pro firmy, které mají 25+ zaměstnanců a nemohou přímo zaměstnávat osoby se zdravotním postižením.

Spočítejte si kolik s námi ušetříte
Náhradní plnění je efektivní, praktické a zodpovědné řešení pro firmy, které mají více než 25 zaměstnanců a nemohou přímo zaměstnávat osoby se zdravotním postižením.
Máte i vy povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením?
Zákon č. 435/2004 Sb., ukládá zaměstnavatelům s více než 25 zaměstnanci povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši 4 % z celkového počtu zaměstnanců. Tuto povinnost můžete zcela legálně a efektivně naplnit prostřednictvím našich služeb a zboží v režimu náhradního plnění.
Podrobné informace na webu Úřadu práce

Nabízíme komplexní řešení náhradního plnění
- Zajistíme veškerou administrativu
- Garantujeme potřebný objem plnění
- Přizpůsobíme se specifickým potřebám vaší firmy,
- Máme dlouholeté zkušenosti s malými i velkými odběrateli.

Snížíme náklady na zaměstnance a nábor sezónní výpomoci
Outsourcingem rutinních služeb ušetříte až 30 % personálních nákladů. Odpadnou výdaje na nábor, dovolenou, nemocenskou i administrativu spojenou se zaměstnáváním a hledáním zaměstnanců.

Získáme vám více času na vaše podnikání
Rutinní, nezbytné či strojové činnosti ve firmě můžete pustit z hlavy. Převzmeme si vaše starosti. Vše probíhá v kooperaci s vámi, ale nezávisle na vašich kapacitách nebo řešení. Díky našim službám se můžete plně soustředit na hlavní předmět vašeho podnikání a strategický rozvoj firmy.

Problémy s náhradním plněním? Máme řešení.
- Ztrácíte se v režimu náhradního plnění?
- Přestává vám fungovat dosavadní způsob plnění kvóty OZP?
- Řešíte zbytečně vysoké náklady při odvodu do státního rozpočtu?
- Rádi byste zjednodušili administrativu spojenou s náhradním plněním?
Náhradního plnění formou služeb a nákupem produktů
Služby, které vám usnadní podnikání
Pracujeme efektivně, spolehlivě a v režimu náhradního plnění. Dáváme práci lidem se zdravotním postižením.
Nakupujte výhodně a smysluplně
Široký sortiment produktů v režimu náhradního plnění.
A to není vše!
My si práci umíme najít všude. Nevěříte?
Sjednejme si osobní schůzku.
Nejčastější otázky
Co je to náhradní plnění a kdo ho může využít?
Náhradní plnění je legální způsob, jak firmy s více než 25 zaměstnanci mohou splnit zákonnou povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením. Místo přímého zaměstnání mohou odebírat výrobky nebo služby od zaměstnavatele na chráněném trhu práce.
Jaké jsou podmínky pro uznání náhradního plnění v roce 2025?
Pro rok 2025 zůstávají klíčové podmínky beze změn – odběratel musí objednat službu nebo zboží od dodavatele z chráněného trhu práce, který může poskytovat náhradní plnění, dodavatel i odběratel musí být evidován v registru MPSV a plnění musí být řádně vykázáno nejpozději do 15. února následujícího roku, ve kterém chci uplatit náhradní plnění.
Které firmy musí řešit náhradní plnění podle zákona o zaměstnanosti?
Povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením nebo využít náhradní plnění mají všechny firmy a instituce v ČR, které zaměstnávají více než 25 zaměstnanců. Stanovuje to § 81 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti.
Jaký je rozdíl mezi náhradním plněním a odvodem do státního rozpočtu?
Náhradní plnění umožňuje firmám splnit zákonnou povinnost smysluplnou cestou – nákupem služeb či výrobků od chráněných dílen, od osob se zdravotním postižením. Oproti tomu odvod do státního rozpočtu znamená přímou platbu bez přidané hodnoty pro firmu ani společnost.
Jak najít spolehlivého dodavatele náhradního plnění?
Doporučujeme spolupracovat s ověřenými zaměstnavateli na chráněném trhu práce, které jsou vedeny v oficiálním registru MPSV. Vhodným partnerem je JUHA – garantujeme legální naplnění vašich potřeb, flexibilní spolupráci a transparentní procesy.
Má odběr náhradního plnění nějaký limit?
Stát stanovuje limit pro poskytovatele náhradního plnění. Za každého OZP zaměstnance mohou poskytovat služby maximálně ve 28 násobku průměrné měsíční mzdy předcházejícího roku. V roce 2024 je tedy tento limit 28 x 42.427 Kč, za jednoho OZP zaměstnance, tedy 1.187.956 Kč. Doporučujeme proto odběr náhradního plnění řešit co nejdříve.
Jak splnit povinný podíl odběrem náhradního plnění?
Povinný podíl splníte odběrem služeb či zboží ve výši 7 násobku průměrné měsíční mzdy. Za rok 2024 ještě průměrnou měsíční mzdu pro první tři čtvrtletí neznáme, proto uvedeme příklad v roce 2023. Za rok 2023 byla průměrná měsíční mzda 42.427,- Kč, ke splnění podílu tedy musela firma v roce 2023 odebrat zboží a služby v celkové výši 296.989,- Kč. Při této výši průměrné mzdy byste jinak museli odvést státu 106.068,- Kč.
Jak ušetřit až 33 % oproti příspěvku do státního rozpočtu?
Věděli jste, že nákupem produktů či služeb získáte hmotnou věc, která vám ušetří až 33 % oproti povinným příspěvkům do státního rozpočtu? Takto vynaložené prostředky pomáhají sociální firmě udržet zaměstnanost osob se zdravotním znevýhodněním a vám šetří peníze a práci.
Jak se dá náhradní plnění nejlépe využít?
V rámci náhradního plnění můžete využít naše služby pro plynulý chod vašeho podnikání. Jako například úklidové služby, stěhování, montáže součástek nebo služby prádelny a naší účtárny.
Jak ohlásit odběr náhradního plnění?
Podle zákona musíte nahlásit splnění náhradního plnění do 15. února následujícího roku na krajské pobočce Úřadu práce. Při ohlášení budete potřebovat identifikační údaje zaměstnavatele, od kterého jste služby čerpali, jejich cenu, datum odebrání a číslo dokladu.
Formulář o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců je možné stáhnout na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí. Formulář oznámení o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců.
Formou náhradního plnění vám můžeme zajistit celou řadu služeb a produktů.
Vyplňte prosím poptávkový formulář poptávkový formulář nebo využijte přímého kontaktu a domluvíme si nezávaznou schůzku.